Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinde kültürel duyarlılığın kendini belirleme (güvengen lik) ile ilişkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Bu kesitsel çalışma Türkiye’nin sınır illerinden birinde bulunan bir üniversitede yü rütülmüştür. Çalışma örneklemini 248 öğrenci hemşire oluşturmuştur. Verilerin toplanmasın da sosyodemografik ve sosyokültürel özelliklerin yer aldığı tanıtıcı bilgi formu, KültürlerarasıDuyarlılık Ölçeği ve Kendini Belirleme (Güvengenlik) Ölçeği kullanılmıştır. Veriler tanımlayıcıistatistikler, bağımlı gruplarda t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tukey HSD testi vekolerasyon analizi kullanılarak değerlendirilmiştir.Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21.05 ± 2.03 olup, %62.9’u kadındır. Öğrencilerin %44.8’iyabancı dil bildiğini, %27.8’i farklı ülkelere gittiğini, %50’si sosyal medya aracılığıyla farklı ülke lerden kişilerle iletişim kurduğunu, %58.1’i farklı ülkelerin kitle iletişim araçlarını takip ettiğini,%56.5’i farklı kültürden hastalara hemşirelik bakımı sunduğunu ve %41.9’u farklı kültürden has ta ve sağlıklı bireylere bilgilendirme, sağlık eğitimi ya da danışmanlık yaptıklarını belirtmiştir.Öğrenciler Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği’nden 83.30 ± 19.40, Kendini Belirleme (Güvengenlik)Ölçeği’nden 96.83 ± 15.24 puan almışlardır. Öğrencilerin kültürel duyarlılığını ve güvengenlikle rini etkileyen birçok sosyoekonomik ve sosyokültürel faktör belirlenmiştir. Öğrencilerin kültürelduyarlılığının güvengenlik ile pozitif yönde yüksek düzeyde, çekingenlik ile negatif yönde ortadüzeyde istatistiksel olarak anlamlı ilişkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır (P < .001).Sonuç: Çalışmada öğrencilerin orta düzeyde kültürel duyarlılık ve güvengenlik seviyelerinin olduğubelirlenmiştir. Kendine güvenen hemşirelik öğrencilerin kültürel duyarlılık düzeylerinin daha yüksekolduğu saptanmıştır. Öğrencilerin hemşirelik eğitimi sırasında özgüveni yüksek bireyler olarak eği tilmelerinin hastaya özgü ve kültüre duyarlı bakım sağlamada katkısı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Background: This study was conducted to determine the relationship between cultural sensi tivity and self-determination in nursing students. Methods: This cross-sectional study was conducted at a university in one of Turkey’s borderprovinces. The study sample consisted of 248 nursing students. Data were collected by usingthe descriptive information form, which included sociodemographic and sociocultural char acteristics, Intercultural Sensitivity Scale and Self-Determination (Assertiveness) Scale. Dataevaluated using descriptive statistics, dependent groups t-test, One-way analysis of variance(One-way ANOVA), Tukey HSD test and correlation analysis. Results: The mean age of the participants was 21.05 ± 2.03 and 62.9% were female. 44.8%of the students speak foreign languages, 27.8% go to different countries, 50% communicatewith people from different countries through social media, 58.1% follow the mass media ofdifferent countries, 56.5% of patients from different cultures nursing and 41.9% reported thatthey provided information, health education or counseling to patients and healthy individualsfrom different cultures. The students scored 83.30 ± 19.40 for Intercultural Sensitivity Scaleand 96.83 ± 15.24 for Self-Determination (Assertiveness) Scale. Many socioeconomic and so ciocultural factors affecting students’ cultural sensitivity and assertiveness were identified.It was concluded that students’ cultural sensitivity was positively correlated with confidence,while shyness was negatively correlated with moderate level (P < .001). Conclusion: In the study, it was determined that students had moderate cultural sensitivityand assertiveness levels. Self-confident nursing students had higher cultural sensitivity. Itwas concluded that educating the students as individuals with high self-confidence duringnursing education will contribute to providing patient-specific and culture-sensitive care.