Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Sorumluluğu Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre Belirlenmesi


Creative Commons License

HAKKARI F.

Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.28, sa.2, ss.650-661, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 28 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2020
  • Doi Numarası: 10.24106/kefdergi.693444
  • Dergi Adı: Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.650-661
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışma, meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme sorumluluk düzeylerini belirlemeyi amaçlamıştır. VerilerÖğrenme Sorumluluğu Ölçeği ile toplanmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemini 205 meslek yüksekokuluöğrencisi oluşturmaktadır Veriler ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda;öğrencilerinin öğrenme sorumluluğu düzeylerinin ölçek orta değerinin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamandaöğrencilerin öğrenme sorumluluk puanlarının öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine ve ikamet ettikleri yerleregöre istatistiksel olarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin öğrenim gördükleri okullara göreöğrenme sorumluluğu ve alt boyut puanları bakımından Reyhanlı Sosyal Bilimler MYO ve Antakya Meslek Yüksekokuluöğrencileri lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
The aim of this study is to determine the level of vocational high school students' learning responsibility. Learning Responsibility Scale (SCQ) was used for collection of data. The study, which designed as survey model, participants consisted of 205 vocational high schools students. During the data analysis, mean, standard deviation, t-test and the one way Anova were used. As a result of the research; it was determined that students' learning responsibility level was above the average of scale. At the same time, it was determined that the students' learning responsibility scores did not differ statistically according to students' gender, class levels and place of residence. In addition, it was determined that the students' learning responsibility and its sub-dimensions scores in terms of the vocational high schools they were studying differed significantly in favor of the students of the Reyhanlı Social Sciences Vocational High School and Antakya Vocational High School.