Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.15, sa.2, ss.155-173, 2014 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin ve öğretmenlerin “Kelimeden
Kavrama” (KEKA) oyunu hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın
örneklemini, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiş bir ilköğretim okulunun 8.sınıfında
öğrenim gören 16 öğrenci ve araştırma sürecinde günlük tutan 1 öğretmen oluşturmuştur.
Araştırma verileri, öğretmen günlükleri ve yapılandırılmış üç açık uçlu sorudan oluşan
Görüşme Protokolü (GP) ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz
yaklaşımıyla incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin çoğu “Kelimeden
Kavrama” (KEKA) oyunu hakkında olumlu görüş belirtmiştir. Öğrencilerin tamamına
yakını KEKA’nın yararlı olduğunu düşünmektedir. Buna rağmen az sayıda öğrenci
KEKA’yı sevmemiş ve yararlı bulmamıştır. Diğer yandan öğrenciler, ilköğretim 6, 7 ve
8.sınıf öğretim düzeylerinde bulunan bazı öğrenme alanlarında KEKA’nın
uygulanabileceğini belirtmiştir.
The purpose of this study is to expose the consideration of primary 8th grade students and
teachers about “From Word to Notion” (WONO) game. The illustration of the study was
composed with 16 students educating in a primary school in 8th class and a teacher
logging during the research that were selected by purposeful sampling methodology. Data
of the research was collected with teacher logs and interview protocol (IP) which
consisted of the structured three open-ended questions. Data were analyzed with
descriptive analysis approach. According to the results of the study; Most of the students
obtained positive view about “From Word to Notion” (WONO) game. Almost all students
think that the WONO is beneficial. However a few students did not like the WONO and
did not think that it was beneficial. On the other side, the students obtained that the
WONO could be applied at some learning areas within the education level of the primary
6
th, 7th and 8th grades.