6th International Knowledge, Economy and Management Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Aralık 2007, cilt.2, ss.837-848
Günümüzde sermaye yoğun üretimin yerini bilgi yoğun üretimin almasının sonucunda, bilgi işletmelerinin en önemli değeri haline gelmiş ve işletmenin • maddi olmayan değerleri maddi değerlerinin önüne geçmiştir. Artan küresel rekabet ve teknolojinin hızla gelişimi bilginin önemli bir üretim faktörü olarak kullanılmaya başlamasına neden olmuştur. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki büyük ölçekli sanayi kuruluşlarında bilginin önemi ve. paylaşımı ile ilgili uygulamaları ortaya koymaktır, /araştırmanın verileri anket ile elde edilmiş ve SPSS programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, işletme yöneticileri genel anlamda bilginin önemi kavramışlardır. Bundan . başka, bulgular yöneticilerin bilginin örgüt çapında paylaşımı ve kullanımını için çaba sarf ettiklerini göstermektedir.