Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Araştırmalarının Analizi-I: Anahtar Kelimeler


TATAR E., TATAR E.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.9, no.16, pp.89-103, 2008 (Peer-Reviewed Journal) identifier

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 9 Issue: 16
  • Publication Date: 2008
  • Journal Name: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Journal Indexes: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Page Numbers: pp.89-103
  • Hatay Mustafa Kemal University Affiliated: No

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye’de yayınlanan fen bilimleri ve matematik eğitimi makalelerinin betimsel bir analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışma, 2000–2006 yılları arasındaki yedi yıllık süreçte 26 hakemli dergide yayınlanmış, toplam 680 makalenin anahtar kelimeleri esas alınarak dizayn edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; (a) anahtar kelime olarak neredeyse cümle biçimindeki yapıların kullanıldığı, (b) fen ve matematik müfredatındaki konulara özgü anahtar kelimelerin hemen hemen tamamının frekansının düşük olduğu, (c) ilköğretim düzeyinde fen ve matematik müfredatı konularının ortaöğretim ve üniversite düzeyindeki konulara nazaran daha az ele alındığı (d) araştırmacıların, fen eğitiminde kavram yanılgısı ve matematik eğitimde ise tutum çalışmalarına daha çok ağırlık verdiği tespit edilmiştir.