Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi, cilt.7, sa.3, ss.1-11, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin bireyselleştirilmiş bakım ve bakım kalitesi algılarını değerlendirmek ve aralarındaki ilişkiyi incelemek amacı ile gerçekleştirildi. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki bu çalışmanın evrenini, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümüne kayıtlı 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri (n=416) oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini 275 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, Nisan-Mayıs 2022 tarihleri arasında “Öğrenci Bilgi Formu”, “Bireyselleştirilmiş Bakım Skalası-A-Hemşire Versiyonu (BBS-A-Hemşire)” ve “Bakım Verme Davranışları Envanteri-24 (BDÖ-24)” ile online toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t testi, ANOVA, korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin BDÖ-24 ve BBS-A puan ortalamaları sırası ile 5,01 ± 0,58 ve 4,12 ± 0,53’tür. Bireyselleştirilmiş bakım sağlamada en sık algılanan engel “iletişim sorunları” idi. Öğrencilerin BDÖ-24 ortalamasındaki varyansın yaklaşık %42.6’sının BBS-A-Hemşire tarafından açıklandığı belirlenmiştir (p<0,001). Hemşirelik öğrencilerin hastaların bireyselliklerini destekleme algıları ile bakım davranışı/bakım kalitesi algılarının ortalamanın üzerinde olduğu ve bakım kalitesi algılarının, bireyselleştirilmiş bakım algıları tarafından yordandığı belirlenmiştir.