İnsanlar kendilerinden daha “üstün” olduklarını tahayyül ettikleri varlıklara ve insan figürlerine ihtiyaç duyar. Bu“üstün” varlık ya da insan figürleri toplumlar için manevi güvence anlamına gelir. Toplum üyeleri eksiklikleriniya da manevi ihtiyaçlarını bu figürlere yükledikleri anlamlarla giderirler. Bu durum sadece mitler ve tanrılaryaratarak gerçekleşmez. Modern toplum geliştikçe, kralların tanrısal haklarına duyulan popüler inanç ortadankalkar ve “Tanrı’nın Ölümü”nden doğan boşluğu şöhretler doldurur. Şöhretler bize çoğu zaman sihirli ya dainsanüstü varlıklar gibi gelir. Bunun nedeni, onların toplumun gözündeki mevcudiyetlerinin kapsamlı birbiçimde sahnelenmesidir. Kitle iletişim araçları sayesinde gördüğümüz ve duyduğumuz bazı kişiler karizmatikönder gibi örgütsel bir gücü olmadıkları halde toplumun ilgisini çeker, beğenilir ve yüceltilirler. Bu şöhretlilerinkimileri şöhretlerini perçinleyen bir niteleme ile diğer şöhretlilerden kendilerini ayırırlar. Bunlar stardırlar ve bustarların kimileri dünya çapında ünlenir kimilerinin şöhreti ise bölgesel ya da yerel olarak kalır. Starın pek çokaraştırmacı tarafından farklı tanımı yapılsa da genel olarak kitle medyasının yardımıyla tüketilmek üzere sunulantopluma mal olmuş kişiler olarak tanımlanır. Starlar modern kapitalist üretim ve tüketim ilişkilerinin geçerliolduğu tüm toplumlarda karşımıza çıkar. Bu toplumlarda popüler kültürün yaygınlaşmasında önemli bir etkiyesahip olan kitle iletişim araçları, popüler kültürün bir parçası olan yıldızın yaygın biçimde tanınmasını vepotansiyel hayran kitlelerine ulaşması için gerekli ortamı sağlar. Bu durum, insanların kültürel gereksinimlerinibütünüyle medya aracılığı ile edindiği anlamına gelmemektedir. Bu çalışma, medyayı görece kullanan ancak yüzyüze iletişimin temel olduğu canlı performansları ile İzmir çevresinde belirli bir şöhrete sahip olan Mikrop(Hikmet Durmuş) özelinde bir incelemedir. Alan çalışması yolu ile toplanan etnografik malzeme, sosyoloji,göstergebilim ve müzikoloji disiplinlerinde birer analiz birimi olarak kullanılan ikon, karizma, şöhret ve starkavramları temelinde irdelenecektir.
People need human figures that they imagine to be superior to themselves. This superior entity or these human figures mean spiritual security for societies. The members of the society fix their deficiencies or their spiritual needs with the meanings they attribute to these figures. This does not happen only by creating myths and gods. It has been argued that as modern society develops, popular belief in the divine rights of kings has disappeared and celebrities fill the gap arising from the death of God. A celebrity is regarded as a person with magic powers or superhuman. This is due to the comprehensive staging of their presence in the eyes of society. Some people we see and hear through the mass media, even though they do not have an organizational power like a charismatic leader, are attracted, appreciated and glorified by the society, some of these celebrities distinguish themselves from other celebrities with a qualification which rivets their fame. These people become stars and some of these stars are renowned around the world whereas some others remain regional or local. Although the definition of a star varies, it is commonly defined as the people who have been offered for consumption by means of mass media. The stars appear in all societies where modern capitalist production and consumption relations prevail. Mass media, which has a significant impact on the popularization of popular culture in these societies, provide the necessary environment for the popular recognition of the star who is a part of popular culture and help them to reach their potential audience. This does not necessarily mean that people satisfy their cultural needs thanks to the media. This study is of significance since it focuses on “Mikrop (Hikmet Durmuş)” who uses the media relatively less, but has a certain reputation in Izmir with live performances of whose basis face-to-face communication comprises. The ethnographic material collected through fieldwork will be examined on the basis of the concepts of icons, charisma, fame and star which are used as analysis units in the disciplines of sociology, semiology and musicology.