Amaç: Araştırma lisans hemşirelik programında yer alan Halk Sağlığı Hemşireliği dersinin öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırma, Doğu Akdeniz Bölgesi’ndeki bir ilimizde bulunan devlet üniversitesine bağlı sağlık yüksekokulunda 2010-2011 yılında 4. sınıfta eğitim gören ve araştırmaya katılmayı kabul eden 58 öğrenci ile yapılmıştır. Veriler, kişisel bilgi formu ve sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeğinin ders öncesi ve sonrasında uygulanması ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde sayı, yüzdelik, Wilcoxon İşaretli Sıra Testi, Mann- Whitney U Testi, Kruskal-Wallis Testi ve Dunn Testi kullanılmıştır. Bulgular: Halk Sağlığı Hemşireliği dersinden sonra, sağlıklı yaşam biçimi davranışları ölçeğinin toplam ve alt ölçek (beslenme, kendini gerçekleştirme, stres yönetimi, kişilerarası destek ve egzersiz) puanları yükselmiş, sağlık sorumluluğu puan ortalaması ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde artmıştır (p<0.05). Öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını, kaldıkları yer, sosyal aktivitelere katılma durumları ve hastalıklarının olması etkilemektedir (p<0.05). Sonuç: Sonuç olarak, Halk Sağlığı Hemşireliği dersinin, öğrencilerin sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını olumlu yönde etkilediği ve farkındalık kazandırdığı görülmüştür.
Objective: The research was made to determine the effects of Public Health Nursing course in the undergraduate nursing program on the students’ healthy lifestyle behaviors. Method: The research is descriptive. The study was conducted with 58 students who agreed to participate in the research and who were in class 4 in 2010-2011 academic years at the health school of a state university in the Eastern Mediterranean Region. The data was collected by administrating the personal information form and the scale of healthy lifestyle behaviors before and after the course. Numbers, percentage, Wilcoxon Signed Rank Test, Mann-Whitney U Test, Kruskal- Wallis Test and Dunn’s Test were used to evaluate the data. Results: After Public Health Nursing course, the average scores of total scale and subscale (nutrition, self-actualization, stress management, interpersonal support and exercise) of healthy lifestyle behaviors increased, and average score of responsibility of health care increased statistically significantly (p<0.05). Healthy lifestyle behaviors of the students were affected by the place they lived, participation in social activities and existing diseases (p<0.05). Conclusion: As a result, it is observed that Public Health Nursing course affected students’ healthy lifestyle behaviors positively and provided them awareness.