Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online), cilt.7, sa.1, ss.51-70, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik algıları ile öykü yazma becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmış betimsel bir incelemedir. Hatay ili merkez ilçelerinde (Antakya ve Defne) öğrenim gören 600 sekizinci sınıf öğrencisi çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Bu araştırmanın verileri Pajares, Hartley ve Valiante (2001) tarafından geliştirilen ve Demir (2011) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan “Yazma Öz Yeterlilik Ölçeği” ve Temizkan (2011) tarafından geliştirilen “Öykü Yazma Becerisi Ölçeği”yle değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda
öğrencilerin yüksek düzeyde yazma öz yeterlilik algısına sahip oldukları sonucuna
ulaşılmıştır. Ancak öğrencilerin öykü yazma beceri düzeylerinin “geliştirilmeli” düzeyinde
olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin öykü yazma
beceri ölçeğinin temel ve alt boyutlarında yeterli düzeyde olmadıkları
görülmektedir. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç ise 8. sınıf
öğrencilerinin yazma öz yeterlilik ölçeğinden aldıkları puanlar ile öykü
yazma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmaktadır.
Öğrencilerin yazma öz yeterlilik algıları ve öykü yazma becerileri cinsiyet açısından
istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Araştırmada ayrıca 8.
sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlilik algılarına ilişkin elden edilen toplam
puan ile öykü yazma becerisi arasında düşük düzeyli bir korelasyon olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.