Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisi, cilt.30, sa.2, ss.233-241, 2020 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bu çalıĢmanın amacı diĢ hekimliği öğrencilerinin sağlıklı yaĢam biçimi davranıĢlarını değerlendirmektir.Gereç veyöntem: Bu çalıĢma Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi’nde lisans eğitimi alan toplam 215 diĢ hekimliği fakültesi öğrencileri üzerinde yürütüldü. Katılımcılarasağlıklı yaĢam biçimi davranıĢ ölçeği II ve sosyo-demografik verileri içeren anket soruları katılımcılara elektronik posta ile gönderildi. Yanıt havuzundan derlenen veriler Excel formatına getirilerek istatistiksel analiz için için bir bilgisayar yazılımına aktarıldı. Elde edilen veriler, Çok Yönlü Varyans Analizi ve Tukey Çoklu KarĢılaĢtırma testi kullanılarak p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi. Ayrıca bireylerden elde edilen nicel verilerin karĢılıklı iliĢkisi isePearson korelasyon analizi kullanılarak p<0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi.Bulgular: Farklı sınıflarda eğitim gören bireylerin sağlıklı yaĢam biçimi davranıĢları toplamında ve alt boyutlarında herhangi bir istatistiksel farklılık gözlenmedi (p>0,05). Manevi geliĢim, sağlık sorumluluğu, fiziksel aktivite, beslenme, kiĢilerarası destek ve stresle baĢ-etme alt boyutlarında sınıfların ortalama değerin üzerinde yanıt verdikleri belirlendi. Katılımcılar arasında en düĢük skor, 16,73 ile fiziksel aktivite alt boyutunda, en yüksek skor ise 24,92 ile kiĢiler arası destek alt boyutunda elde edildi (p<0,05).Sonuç: Bireylerin okul eğitim derecesi ile sağlıklı yaĢam biçimi davranıĢları ile okul eğitim derecesi arasında anlamlı bir iliĢki yoktur. Bazı sosyo-demografik faktörlerin bireylerin sağlıklı yaĢam biçimi davranıĢı üzerinde istatistiksel olarak daha fazla etkilidir.