ONLINE JOURNAL OF ART AND DESIGN, vol.9, no.3, pp.172-184, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Yaşadığımız çağın en büyük problemlerinden biriside doğaya karşı bilinç düzeyinin yeterli
olmamasıdır. Doğa ile kayıp olan iletişimimizi tekrar kurabilmek, kaynakların etkin
kullanımını sağlayabilmek ve toplumun tamamına bu bilinci aşılayabilmek için çocuk yaştaki
eğitim oldukça önemlidir. Eğitim, ebeveyn ile başlamasına karşın önemli bir bölümü eğitim
kurumları tarafından sağlanmaktadır. Bu nedenle eğitim kurumlarının sahip olduğu bahçe
alanları öğrencilerin fiziksel ve zihinsel gelişiminin yanında bilinç düzeylerinin gelişiminde
de oldukça önemlidir. Çoğu okul bahçesi yeterli fiziksel alana sahip olsa bile, doğal alanlar
barındırmamaktadır. Çalışma kapsamında, Prof. İhsan Koz İlkokulu örnekleminde, okul
bahçesinde belirlenen kullanılmayan atıl bir alanın, küçük maddi destekler ve öğrencilerin
dahil edileceği uygulama ile işlevsel, sürdürülebilir ve geri dönüşüm malzemelerinin
kullanıldığı doğa dostu bir alana çevrilebileceği hazırlanan örnek peyzaj tasarımı ile
değerlendirilmiştir. Proje okulun imkanları, öğretmen, veliler ve öğrencilerin katılımı ile
uygulanmıştır. Yapılan projenin sağlayacağı imkanlar ile uygulamalı ve teorik eğitim
kalitesinin yükselebileceği, fiziksel-zihinsel gelişiminin, doğaya, sürdürülebilirliğe, geri
dönüşüme olan bilinç düzeyinin arttırılabileceği düşünülmüştür.