Okul Bahçelerinin Peyzaj Tasarımı ile Yeniden Değerlendirilmesi,Trabzon Prof. İhsan Koz İlkokulu Örneği


Creative Commons License

Uzunali A.

ONLINE JOURNAL OF ART AND DESIGN, vol.9, no.3, pp.172-184, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

  • Publication Type: Article / Article
  • Volume: 9 Issue: 3
  • Publication Date: 2021
  • Journal Name: ONLINE JOURNAL OF ART AND DESIGN
  • Journal Indexes: Art Source, Design & Applied Arts Index
  • Page Numbers: pp.172-184
  • Hatay Mustafa Kemal University Affiliated: Yes

Abstract

Yaşadığımız çağın en büyük problemlerinden biriside doğaya karşı bilinç düzeyinin yeterli

olmamasıdır. Doğa ile kayıp olan iletişimimizi tekrar kurabilmek, kaynakların etkin

kullanımını sağlayabilmek ve toplumun tamamına bu bilinci aşılayabilmek için çocuk yaştaki

eğitim oldukça önemlidir. Eğitim, ebeveyn ile başlamasına karşın önemli bir bölümü eğitim

kurumları tarafından sağlanmaktadır. Bu nedenle eğitim kurumlarının sahip olduğu bahçe

alanları öğrencilerin fiziksel ve zihinsel gelişiminin yanında bilinç düzeylerinin gelişiminde

de oldukça önemlidir. Çoğu okul bahçesi yeterli fiziksel alana sahip olsa bile, doğal alanlar

barındırmamaktadır. Çalışma kapsamında, Prof. İhsan Koz İlkokulu örnekleminde, okul

bahçesinde belirlenen kullanılmayan atıl bir alanın, küçük maddi destekler ve öğrencilerin

dahil edileceği uygulama ile işlevsel, sürdürülebilir ve geri dönüşüm malzemelerinin

kullanıldığı doğa dostu bir alana çevrilebileceği hazırlanan örnek peyzaj tasarımı ile

değerlendirilmiştir. Proje okulun imkanları, öğretmen, veliler ve öğrencilerin katılımı ile

uygulanmıştır. Yapılan projenin sağlayacağı imkanlar ile uygulamalı ve teorik eğitim

kalitesinin yükselebileceği, fiziksel-zihinsel gelişiminin, doğaya, sürdürülebilirliğe, geri

dönüşüme olan bilinç düzeyinin arttırılabileceği düşünülmüştür.