PROBLEM KURMA AKTİVİTELERİNE DAYALI ALAN ÖLÇME ÖĞRETİMİNİN ORTAOKUL 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA VE MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Sınıf Eğitimi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2024

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EMİNE İSLAMOĞLU

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): Bilal Yıldırım

Eş Danışman: Murat Duran

Özet:

Bu araştırmanın amacı, problem kurma aktivitelerine dayalı alan ölçme öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Marmara Bölgesi'ndeki bir ilin bir ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir devlet okulunun 6. sınıflarında öğrenim gören 44 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Buna göre, bu araştırmadaki deney (n=23) ve kontrol (n=21) grupları yansız atama ile oluşturulmuştur. Araştırmacı, alan ölçmede problem kurmaya yönelik bir aktivite planı hazırlamıştır. Bu plan doğrultusunda deney grubuna dört hafta boyunca problem kurma ve çözmeyi içeren etkinlikler uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise normal programa devam edilmiştir. Grupların her ikisine de matematik dersinin 6. sınıf müfredatında yer alan “Alan Ölçme” konusunda hazırlanan “Matematik Alan Ölçme Başarı Testi” ile “Matematik Tutum Ölçeği” sırasıyla ön test ve son test şeklinde uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Analiz bulgularından, problem kurma aktiviteleriyle yürütülen alan ölçme öğretiminin hem akademik başarı hem de matematiğe yönelik tutum değişkenleri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu sonucuna varılmıştır.